20 juni 2011

Dagens Slas

Minns du biografen Svarta Katten?
Jag gör det.

Rivet

Slas gör det.
Men ...
Hur minns han??
I boken Det lyckliga Europa skriver han på sidan 61 ...
"Jag hade ju först som springpojke i Klara och sedan som tecknare och accepterad medlem i Klarabohemernas gäng varje vecka nån dag gått på kortfilmsbiografen Svarta Katten på Herkulesgatan, ..."

Skrev han Herkulusgatan??
Hrmf!
Så fel han skrev.
Det ska ju självklart vara Vattugatan.
Vattugatan 5 var adressen ...
Men även en Slas kan ha fel.
Så kan det vara även med gudar.
Även gudarna kan ha fel!

Slas fortsätter på sidan 76:
"Jag var alltför bekant med det judiska ghettot genom alla de journalfilmer jag sett på Svarta Katten. Jag måste inom parentes säga att jag inte bara gick på Svarta Katten för journalfilmernas skull utan också för Helan och Halvan, mina verkliga hjältar, och förstås de töntiga nudistfilmerna. Nakna damer som stod gömda bakom buskar och kastade boll till varandra. Nudistfilmerna var inte särskilt upphetsande, men det gjorde att Svarta Katten allmänt kallades Kåta Svarten."

Även här tror jag den gode Slas är ute på hal nudistis.
Jag tror smeknamnet kom till lite senare??!!
Jag tror att Katten blev kåt ...
.. efter det att den blev en ren och skär porrfilmsbiograf!
Men ...
Men jag kan ha fel.
Även gudar kan ha fel ..

***

6 kommentarer:

  1. Modellen minns jag, inget mer :-)
    Ni får fortsätta twista...

    SvaraRadera
  2. Säger som Slas skriver på sidan 133:
    "Jag kan ha fel i det med. Det gör inget. Jag är inte ute efter att ha rätt. Jag använder bara min rätt att minnas."

    SvaraRadera
  3. Så bra sagt! Den snor jag :-)

    SvaraRadera
  4. Du navänder bara din rätt att sno

    SvaraRadera
  5. Inte fan minns jag, men en helt fantastisk modell är det!!!

    SvaraRadera
  6. Minns vad??
    Men en modell är det .. tack :)

    SvaraRadera