14 september 2010

Dagens Biograf

Nu har jag i princip bestämt mig?
Nu har jag i alla fall bildmaterial så det räcker.
Det skulle förvåna mig mycket ...
.. om inte denna biograf blir en del av en modell!!

Svarta Katten

Svarta Katten

Svarta Katten

Svarta Katten

Svarta Katten
foto Yngve Hellström

"Biograf Svarta Katten, låg på Vattugatan 5. 1934 blev lokalen biograf igen som det tidigare varit och fick namnet Svarta Katten. På 1950-talet blev det sexbiograf, 1966 rullade sista filmen och huset revs i cityomdaningen."
Bildtack till han lomografen Öster.
Han har tydligen inte bara Suddiga bilder i byrålådorna :)

***

6 kommentarer:

  1. Vilket spännande projekt! :-)

    Men hur gör du neonet...? Av tunna, olikfärgade elkablar?

    SvaraRadera
  2. Ja detta blir en bra början på ...

    Har (förhoppningsvis kvar) tunna runda plastiga lister ...

    SvaraRadera
  3. Ser fram emot att se resultatet.

    SvaraRadera
  4. Bravo. Bygg Tennstopet mitt emot också ;)

    SvaraRadera
  5. Porrfilm och pilsner .. nu we talking :)

    SvaraRadera