15 september 2010

Dagens Stockholmskarta

Jag har fått hjälp.
Och vilken underbar sådan!!

Saken är den.
Arbetarboden.
Ni minns va?


Förlagan.
Den krävfa två stora reklamaffischer.
Exakt kräfva den affischer i storleken 14,5 x 11,2 cm.
Och då.
Då räckte den inscannade bilden ej till ...
Vad göra?
Jo man vänder sig till han Farbror Sid!!
Och vips har man ett antal att välja på.
Och då väljer man ...



Stockholmskarta 1962.
Snacka om välvalt :)

Apropå just den modellen.
Idag öppnade jag AB plåt&slageri ...


Hörde jag två?
Visst sjutton det kräfvs ju två affischer??
Moahahahahahahaha ...
Allt avslöjas inte på detta brädet!
Sa jag återkommer :)

Sa jag TACK Sid!
Sid som tyvärr har tagit en välbehövlig bloggpaus.
Men om vi alla tar i, i, i, i ...

***

14 kommentarer:

  1. Han e go han Sid och han har samma bok som jag. Han har säker scannat den bättre också, den eleganten. ;)

    SvaraRadera
  2. Hahahaha .. den här gången är hans scanning bättre, men kanske du har någon bra Esso från det glada 1960-talet .. typ den som är på det aktuella huset??

    SvaraRadera
  3. Vad vore livet utan Sid? Sidfel?

    Sen blir jag ju alldeles vansinnigt impad av din energi, hur GÖR du???

    SvaraRadera
  4. Druvsocker och Treo upplöst i några glas vin sen jävlar ...

    SvaraRadera
  5. Det ska jag testa sen när jag ska börja jobba....när det nu blir...

    SvaraRadera
  6. Nä, tyvärr ingen Esso. Men pappa Esso har väl?

    SvaraRadera
  7. Ska fråga ...
    Men Gulf då?
    Har du det??
    Mobil?
    BP?
    Murco?

    SvaraRadera
  8. Jag tycks tyvärr vara helt renons på dylikt. Särskilt nu när alla mina böcker ligger nerpackade och oåtkomliga under de närmsta 2-3 månaderna. Ja, jag blir uthyst imorgon. Men inhyst temporärt på närliggande ort under renoverings-/ombyggnadstiden. Allt ska ju vara så tip-top nuförtiden. Finns ett uttryck jag avskyr så är det "fräscht" som i: "Hyran är ju hög men guuud så fräscht det är!" Nå, nog om det ;) Inga petroleum posters tyvärr.

    SvaraRadera
  9. Okej och vi är helt överens, vi verkar leva i en WC-anka-värld :)!!

    SvaraRadera
  10. Jo. Och jag kom att associera till den här. Han kunde väl få sitta på väggen?

    SvaraRadera
  11. En förgås .. kan det bli bättre, men jag måste göra den "liggande", men det bör väl gå att fixa till :)

    SvaraRadera
  12. Utom att vinna premiären på Hovet mot Sveriges näst bästa lag :))

    SvaraRadera