26 september 2010

Dagens Ostämda






HV förlorade igår bortamatchen mot Luleå.
HVi ledde med 2-0 efter första.
Förstalinan som vanligt.
Thörnberg och Voutalainen målade.
Men sen i andra.
Och i tredje ...
HVi tappade spelet.
HVi tappade ledningen.
Luleå fick vända till vinst med 3-2.
Surt, sa räven.
Surt, sa Karlsson.
Surt, säger jag.

HVi är som ett ostämt piano.
Vi har tonerna i oss.
Vi har melodierna i oss.
Guldmelodierna.
Men vi är ostämda.

Sluta drälla, börja smälla, sa tränare Karlsson

Om jag vore tränare för en dag ...
Skulle jag vaska om i formationerna.
Självklart inte förstalinan.
Den är ju bara hwunderbaumaunderbar.
Den producerar.
Men sen ...
Ta t.ex. trion Bremberg, Kiros och Beech.
Som var så bra i träninsmatcherna.
Men nu?
Ingenting.
Nada!
Dom blev bänkade i den tredje igår.
Blanda och ge, sa undertecknad!
Du får rådet gratis Karlsson.
Det kostar dig inte ett öre.
Gratis är bäst och gratis är ju bäst ...
Blanda och ge!!
Blanda och ge, sa undertecknad.
Blanda och ge .. tänkte Karlsson.
Eller???

#10

Sa jag det?
Sa jag blanda och ge ...




***

2 kommentarer:

  1. Håller med du, vaska om för F**.
    Och kanske landsförvisa Björk till Skåne.

    SvaraRadera
  2. Vaska om för fan!!

    Och den där Björk .. passar kanske bättre i Björklöven!!

    SvaraRadera