25 september 2010

Dagens Huvva

Vi var i toppen av tabellen.
Vi nosade på "trean".
Men vi har rasat under hösten?
Lite märkligt faktiskt.
Vi har ju alltid varit ett höstlag!
Inte nog med att vi fick stryk av "giffarna".
Nu slåss vi för existensens.
Vi slåss för att undvika en kvalplats!
Snacka om att rasa!!

I den avslutande omgången möter vi Gnosjö på bortaplan.
Vi måste vinna!!
Men även om vi vinner är det inte klart.
Vi är beroende av att Ryssby tar minst en poäng mot Mariebo.
Annars blir det ett kvalfyllt kval ...
Huvffa, huvffa.
Hur har det kunnat bli så här??
Hur???
Hur kan en klubb som i år fyller 80 försätta oss supportrar i ...


Sa jag Ryssby?
Apropå en ryssby.
Det Nya Vetlanda BK förlorade mot Jenisej igår med 8-4 (3-2)
En skytteseger skulle man kunna skriva!
För vi släppte endast in tre ryska spelmål.
Fem mål på hörnor och straffar.
Vetlanda gjorde en mycket bra match men räckte inte riktigt till.
På söndag är det dags för en ny träningsmatch.
Match mot seriekonkurrenterna Villa.
Även den spelas i nya Slättbergshallen.
Även imorgon gäller det mer spel än vinst ...

Uppdaterat 18:00
Sa jag Ryssby??
Vilket jävla skitlag!
Ryssby kan man aldrig lita på.
Vi gjorde våran plikt.
Vi slog Gnosjö.
Vi slog dom utan pardon.
Men Ryssby .. fi fan ...
Nu blir det ett kvalfyllt kval.
Kvala för hänga kvar.
Fy fan för sådana kval!!
Och det värsta kan faktiskt hända.
Giffarna kvalar också.
Tänk den hemska tanken ...
Giffarna klarar sig kvar och ...
Nej det får inte hända!!
NEJ!
Nej till den tanken och nej till Ryssby!!

Men orolig.
Nej inte jag.
Jag är lugn.
Jag är vältränad.
Jag är kvalladdad!!
Jag tar det med grön ro ...


***

4 kommentarer:

  1. En liten förfader har vi här minsann! :-)

    SvaraRadera
  2. En farfar av rang, som faktiskt var med och startade den gröna förening ...

    SvaraRadera
  3. Farfar, jag trodde det var din far. Men hursom helst, en ära att vara besläktad med :-)

    SvaraRadera