16 september 2010

Dagens Spelsugna

Äntligen.
Tränare Karlsson snackar spelsuget gäng!
Snacka om spelsugen.
Vi supportrar är minst sagt lika spelsugna.
Som vi har väntat.
Väntat ...
Och så är det då äntligen idag!
Idag är det Premiär.
Premiär med stort P!
Eller om det ska vara stort E?
Elitseriepremiär ...
Svenska mästarna HV71 möter Djurgården på Hovet.
En finalrepris ...
Och vem minns inte hur det slutade :)



Tränare Karlsson snackar om alla.
Alla matcher är viktiga.
Alla 55 matcherna är viktiga och alla 55 ska vinnas!
Så talar en tränare av rang!
Sen är det alltid viktigt att få en bra start.
Alltid viktigt att vinna en premiär!
Psykologiskt viktigt!!

Han talar också om om ett hårt arbetande gäng.
Han vill se ett hårt arbetande lag.
Det vill jag också.
Jag vill inte ligga där i supportersoffan och känna att jag jobbar hårdare!



Matchen börjar kl 19 och sänds i Canal+ och i Radiosporten ...

Okej då.
Är du lika spelsugen som humbla jag?
Vill du också spela för att vinna?
Vill du det?
Då får du matchtipset här!
Säsongens första hockeytips.
Humbla mig kan inte tänka något annat är en vinst ...
.. ska vi säga .. typ .. 2-5.
5-2 till mästarna (2-0, 0-0, 3-2)

Sa jag äntligen ...



***

4 kommentarer:

  1. Ett annat lag var på Hovet igår och då blev resultatet ungefär samma...

    SvaraRadera
  2. Japp eller kanske hellre Plopp, t.o.m. jag njöt :)

    SvaraRadera
  3. Ja, nu är man sugen på att det skall börja.
    Och på lördag hemmapremiär, gissa vem som är där!

    SvaraRadera
  4. Jag behöver inte gissa, brukar vara bra på att tippa :)
    Och jag återkommer till hemmapremiären .. eller som den också kallas den dagen .. tröjhissningsdagen ... :))

    SvaraRadera