23 januari 2012

Dagens Dinosaurier

"Går det verkligen att vinna SM-guld med dinosaurier?"
Den frågan ställer sig Sportbladets bloggare Tomas Ros.
Och han fortsätter ...
.. om jag var sportchef skulle jag inte värva spelare över 35 ...
Sen listar han våra "dinosaurier" ...

Johan Davidsson, 36
David Petrasek, 35
Per Ledin, 33.
Jukka Voutilainen, 31
Mikko Louma, 35
Mats Trygg, 35
Jason Krog, 36
"Går det verkligen att vinna SM-guld med dinosaurier? Om jag vore sportchef skulle jag inte värva spelare som är över 30 år, speciellt inte när de  har flera SM-guld på meritlistan och på något sätt spelar hockey bara för att dra in de sista lönecheckerna till familjens drömsommarhus eller till den nya Lexusen.
Mättnad är livsfarligt.
Nu har jag gärna fel."

"Mättnad är livsfarligt"
Visst mättnad är livsfarligt!
Men jag Tomas Ros, jag är inte orolig.
Jag tror våra "gamlingar" är som hungriga vargar.

Då är jag mer orolig i tränarfrågan!
Har skrivit det förr.
Skriver det igen!
Ulf Dahlén??
Känner inte att han får ut allt av denna mäktiga trupp!
Av dessa mätta dinosaurier ...
Men även jag kan ha fel.
Ulf Dahlén .. visa mig att jag har fel ...


Apropå dinosaurier.
Fotbollslandskamp mot Qatar ...
Målskyttar:
.. Hysén, Thern, Hysén ...
Är det 1990 eller??

***

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar