21 januari 2012

Dagens Ekelöf

Gunnar Ekelöf nyligen ...

"Vem kommer, frågar du,
vem skall komma?
Du vill att Någon skall komma ..."
(Svenska Dagbladet 7/11 1954)



Ja, jag vill att någon ska komma.
Men för att Någon ska komma,
så måste någon avgå ...
Jag står fast vid min humbla åsikt.
Avgå Dahlén.
Avgå så att Någon kan komma.

Du lyckas inte få ut det som finns i truppen.
Vi är inne i en formsvacka skriver alla.
VA??
Formsvacka??
Då har vi varit i den svackan sedan jag började betala för Canal+.
Under den korta frivisningstiden spelade vi som Någon!
Men.
Man.
Man kan inte kalla detta formsvacka.
Detta min Gud, detta är en tränarsvacka!!



AVGÅ DAHLÉN.

Åter till Ekelöf.
Så här skriver han i "Världspolka".

"Rulla mitt nystan,
snurra min jord
östan om västan
och sunnan om nord!"


Jag vet.
Du vet.
Alla vet.
Alla vi vet att han då tänkte GULT ...

"Äntligen vinst för Vetlanda BK"
"Viktig Vetlandavinst"



En gång Kung alltid Kung ...




***

2 kommentarer:

  1. När det lägre stånder hat lagt sig finns varken finnar eller mumintrollens attilas gås ...!

    SvaraRadera
  2. .. men goosevisionen den består!

    SvaraRadera