14 december 2017

Dagens Gif


Vetlanda BK fick bara oavgjort mot Kalix.
3-3 efter det att Kalix kvitterat i 90:e minuten.
Tungt, tungt, tungt ...
Vetlanda vann hörnorna med hela 13-4 och skotten med 8-1.
Surt, sa räven ...
Bit ihop, sa tandläkaren.
Men han tränare Johansson är inte besviken.
Men vi är överens om en sak ...
.. vi är inte tillräckligt effektiva!

Jag blir inte gladare när jag tittar på de övriga matchresultaten ...


Topplagen krossar.
Vi tappar mark uppåt.
Men både Vänersborg och Broberg fick stryk!
Marginalen neråt ökar!!
Men jag vill helst se uppåt ...
Dock ...
Vi behåller sjätteplatsen i tabellen ...


"Jocke" Andersson, Patrik Johansson och Jesper Hvornum målade.
Publiksiffran .. 338 personer??

Gårdagen riktiga utropstecken!
Edsbyns 8-2 mot Gurkorna!
Edsbyn krossar VSK .. 8-2!!
Gurkföretaget Felix var snabbt ute och ville lägga in Västerås ....
Ett annat gurkbolag ville ha laget som Hackad gurka ...


Ja, ja så kan det va inom bandyn.
Men 8-2!!

På lördag är det match igen för VBK.
Sirius besöker Sapa Arena och då måste det bli en vinst!

Nu gäller det att bara snabbt glömma den här matchen!.
Glömma vadå??
Men äsch nu minns jag ...
Nu minns jag slutsekunder jag aldrig glömmer ...


Återkommer ...

***

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar