11 december 2017

Dagens Kungsan

Jag mötte kungen, jag mötte kungen och såg att godhet fanns ,,,
.. det märkliga var att jag på väg just till hans trädgård, Kungsan ...


Nåväl.
Om nu sanningen ska fram och det ska den ju även en måndag ...
Jag mötte inte honom.
Det var vid Sergels torg och han körde förbi mig.
Det var ju självklart inte han som körde ...
Han satt där i baksätet tillsammans med hon drottningen ...
.. i bilen efteråt skymtade jag Kristina, prinsessan du vet ...
Hur kom det sig då att våra vägar korsades?
Jo loppisen på Hötorget, som jag trodde mig kunna besöka var som bortblåst.
Torget var avspärrat.
Nobelkonsert i Konserthuset.
Kungen och hans familj hade kommit, lyssnat och nu lämnat ...
.. och var nu troligtvis på väg till det ikväll dansanta Stadshuset.
Jag var på väg till Kungsan för att kolla in skridskoprinsessorna där ...
.. och då korsades våra vägar.
Krångligare var det inte ...
Krångligare var då kulturministerns klänning ...
.. "klimatpolklänningen" ...
Snäckor eller kaffefilter, det är frågan ...

foto Alex Ljungdahl
foto Magnus Sandberg

***

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar