08 september 2005

Det finns bara en Ingemar Johansson

Boxning tillhör inte mina favoritsporter.
Men boxningen var bättre förr.
Då det bara fanns en mästare!
Då dom hette Floyd, Sonny Liston, Cassius Clay ...
men framförallt Ingemar "Ingo" Johansson.

Ingemar Johansson tillhör kanske inte de största.
Men han är ju svensk och jag var med då.
Då midsommarnatten 1959.
Då det hände!
Då hans höger sänkte Floyd Patterson.

Tom Alandh tillhör verkligen mina favoriter.
Med filmer om Monica Z, "Nacka", Cornelis och Bosse Högberg ...
Tom Alandh är dokumentärfilmaren med stort D.

Ikväll möts Ingemar Johansson och Tom Alandh.
"Det finns bara en Ingemar Johansson"
En film av Tom Alandh.
SVT1 klockan 21.00.
Kan du likt undertecknad inte se filmen ikväll.
Då får vi se reprisen, söndag SVT1 kl. 14.35.

2 kommentarer:

  1. Låter bra att det var bra. Ska se reprisen om söndag!! Ser värkligen fram emot han i hatten???

    SvaraRadera
  2. Ja! Mest beroende på att jag missade hela programmet!!

    Men tack vare det så vet jag ju vad jag ska spana efter under repriseringen på söndag!

    SvaraRadera