13 januari 2006

... gås fan, fan, fan ...

bild från bildbyrån och tjustkulleRubriken är snodd.
Jag vet.
Men inte bara av Thåström, som ni tror ...
Nej jag snodde den på "tjustkulle"?
Men så känns det.
Fan, fan, fan ...
.. efter en sån underbar bandy ...
.. av Vetlanda BK ...
.. å så vinner Bajen!
Men jag kan ta en förlust ...
bild från bildbyrån och tjustkulle.. det har jag kunnat förr ..
..och det kan jag ikväll också.
Det värsta med en förlust på Zinken ...
.. på södermark ...
.. är att man måste åka så långt ...
.. innan man får sina förlustpilsner.
För krogarna på den gamla sankmarken ...
.. är fulla av segerrusiga Hammarbyare ...
.. å dom fick jag nog av redan under matchen.
Men på Broncos bar på Tegnérgatan.
bild från bildbyrån och tjustkulleDär är det bra.
Där är det lugnt.
Där finns bara anabolstinna tyngdlyftare.
Dom bryr sig inte om bandy.
Dom vet inget om bandy ...
..- öh, va lyfte du igår då???
Sånt kan vara skönt att diskutera.
En afton som denna ...
.. fan, fan, fan ...


Andra bloggar om: , , ,

1 kommentar:

  1. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    SvaraRadera