31 januari 2006

... gås väntad storseger

Om matchen mot Vitryssland kan bara sägas.
Nytt publikrekord.
På Ramdalens IP.
I Oxelösund.
Ett tusen fjortonhundra å sjutton pesroner.
Så lyder det.
Det nya publikrekordet.
Det innebär att ...
.. alla stadens fiskebåtar stannade i hamn.
.. alla stadens fiskare ville se bandylandslaget näta.
1 417 pesroner inkluderat alla fiskare fick se ...
.. en väntad svensk storseger.
.. ett kämpande Vitryssland.
Ett Vitryssland som kämpade för sin heder ...
.. samt för min hundring :-)

Sverige - Vitryssland a la Bildbyrån ..











... a la Stefan Sjödin ...






Bandylexikon - BAOB ... bandylexikon.tk/
"BAOB - Det lilla lexikonet, med det stora innehållet"
"BAOB - På nätet sedan oktober 2005"


Andra bloggar om: , , , ,

3 kommentarer:

  1. "Ett tusen fjortonhundra å sjutton pesroner" - HUMBUG min herre! Humbug! Jag tror minsann han Mr J försöker, på något märkligt sätt, fiffla med siffrorna. Men min gode man har en lång väg att gå för att ens närma sig han Lagrell i den sporten. Ta nu ur fingrarna ur syltburken och acceptera att det där bollspelet, vad den nu heter, inte är mer populärt än den faktiskt är. Tråkigt kanske, men ändå...

    SvaraRadera
  2. Jag är vid närmare eftertanke villig att tro på att det hela rör sig om ett ärligt misstag. Du verkar ju på det stora vara en hyvens karl. Men de där återkommande pesronerna, vilka är de egentligen?

    SvaraRadera
  3. megafonmannen:
    Nu ser jag mitt misstag.
    Jag är avslöjad.
    1000 1400 å 17 personer ...
    Men det får stå kvar som ett minne av denna publikinvasion, då vändkorsen på Ramdalens IP där i Oxelösund snurrade likt chokladhjulen på Gröna Lund.

    Jag känner dem icke alla sjöng redan Lina Sandell ...
    Den ende som jag med säkerhet vet var där är Lagrell, men han är ju å andra sidan överallt, så han kanske inte räknas.

    SvaraRadera