02 maj 2006

... gås en klubb i kris

Ikväll möter vi Helsingborg.
På Olympia.
Gamla anrika HIF.
Förr kallad "Mjölkkossan".
Kärt barn har många namn.
Men.
Vi möter också en klubb i kris.
Iaf om man ska tro nätets sportsidor.
Laget har inte motsvarat förväntningarna.
Vems är felet?
Var ligger det?
Problemet alltså.
Tränaren Svärd?
Väntan på frälsare Larsson?
Felinvesteringar?
Jag vet inte.
Det enda jag vet är att vi ska utnyttja detta.
På fotbollsplanen.

Det märkliga är.
Vi också tagit fem poäng.
Men.
För oss är fem av femton godkänt.
Hade vi tagit tre mot ÖIS hade det varit VG.
Men det är klart.
Vi är ju ett höstens lag.
Vi vet ...
Vår tid kommer.
Med eller utan en frälsare ...

Andra bloggar om: , , ,

2 kommentarer:

  1. Vilken klubb är det som är i kris?

    SvaraRadera
  2. anonymus scribentus:
    Skulle kunna tänka mig att du tänker, men det tänker jag inte skriva.
    Enligt mitt humbla sätt att se på det hela är det två klubbar som just nu borde krisa ..
    ÖIS och HBK ...

    SvaraRadera