04 juni 2006

Mina Sommarpratare

"Sommar, sommar, sommar...
Det är dans i Folkets Park ..."
"Sommar" i radion.
En instution.
Men på senare år.
Har mitt lyssnande minskat.
Förståligt ...
Tiden, tiden, tiden.
Den räcker liksom inte till!
Även Sveriges Radio verkar vilja det.
Att vi inte lyssnar så mycket ...
Att vi glömmer att lyssna!

Kolla in bilden :-)
Den är SR:s egna.
"Glöm sommarpratarna i år"?
Märkligt!
Eller hur?
Egentligen inte, men ...
Jag har i alla fall hittat fyra.
Fyra som pratar i sommar.
Som jag inte tänker missa ...

Niklas Wikegård, 19 juni
Johan Reborg, 3 juli
Clas Östergren, 8 juli
Lena Nyman, 9 augusti

Andra bloggar om: , ,

4 kommentarer:

  1. Karins morfar har läst din blogg och var mycket imponerad!!!

    SvaraRadera
  2. erik j:
    Tackar!
    Hoppas allt är bra i Motala!
    Motala? Motala?
    Varför får jag så dåliga vibbar när jag skriver Motala :-)

    SvaraRadera
  3. bandy eller för där finns ju laget som var med i årets kvartsfinaler!!

    SvaraRadera
  4. erik j:
    Ibland är jag glad att jag just på söndagar alltid lider av alzheimer d'light ...

    SvaraRadera