28 augusti 2006

Fotbollsallsvenskan

Två tunga allsvenska matcher ikväll.
Blåvitt mot Ellos
Bajen mot Djurgården.
I den första blir det 1-1
Och den andra den vinner ...
Djurgår'n.
Tro mig.
Du kan lugnt satsa dina sista korvören ...
Jag är en bra tippare ...
Men.
Tänk.
Bara tänk.
Jag som trodde/tippade/hoppades att vi skulle vara med.
Vara med där uppe i toppen ...
Tänk va fel man kan ha!

Nej, nej ...
Vi får hoppas att ...
Gefle och Örgryte får stryk.
Så att vi ff har chans att hänga kvar!

Andra bloggar om: , , ,

2 kommentarer:

  1. du hade visst rätt i den första matchen...

    SvaraRadera
  2. anonymus scribentus:
    Enligt mitt sätt att se det hade jag alla rätt!
    1-1 var ju utan tvivel rätt slutresultat.
    Djurgårdens 3-0 räknar jag som en seger.
    Gefle och ÖIS fick stryk!
    Det ska va gôtt å leva ...

    SvaraRadera