10 augusti 2006

Svensson är på gång ...

Absolut.
Hon är på gång.
Monica Svensson är på gång.
Men.
Inte denna gång.
Denna gång blev det ingen framgång!

Gång.
Att gå fortast.
En ifrågasatt och omdiskuterad gren.
Än så länge är den med.
Än så länge kan ta EM-guld genom att gå snabbast.
Igår gällde det att gå 20 km.
Snabbare än de andra.
Men.
Det gjorde inte Monica Svensson.
Hon tog inte guld!
Hon hamnade sist.
Hon var hela 2 min. 44 sek. efter ...
.. den som kom näst sist!!
Hon var över 6 minuter efter hon som vann!
Ett fall framåt!
Förra mästerskapet var hon 13 minuter efter ettan.
Nu kan man ifrågasätta hennes medverkan.
Absolut.
Men det gör inte jag.
Inte efter att jag hittade det här ...
- "Mitt bästa mästerskap, sa Monica efter målgång!
Mitt bästa mästerskap!

Går man i så sann Povel-anda.
"Det här är det bästa jag någonsin gjort ..."
Då är man värd att få gå vidare till gå ...
Och du Monica.
Lycka till nästa gång!


Andra bloggar om: , , ,

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar