27 augusti 2009

Dagens Värsting

Ibland är man inte överens med juryn.
Detta är ett sådant fall.
Denna "1980 KV Mini 1" utsågs till sämst i showen??
Jag tycker denna är en riktig liten läckerbit.
Det är ju en ren och rak kopia av en lokomotor.
Kan inte bli bättre.
Kan inte bli snyggare ...
Detta är ju en värsting!!







Sa jag inte bli snyggare?
Men hur fel hade jag då.
En bil kan faktiskt bli snyggare!!
Detta mina kära läsare.
Detta är en Volvo ...


Denna motordressin som fullgör sin dagliga plikt på Gotland ...
Denna motordressin som är byggd i Eksjö 1958 ...
Denna motordressin är byggd på ett Volvounderrede!!
Nu snackar vi bil!!

***

5 kommentarer:

  1. En fröjd för en bilentusiast som jag!
    Och vet du - nu har jag hittat DASSET! Ett nybygge (svartbygge)med integrerat plank - herrejävlar! Gjirt av värsta sortens restprodukter, he he! Nyfiken?

    SvaraRadera
  2. Det är ju inte första gången en jury har fel!

    SvaraRadera
  3. Visst är det en fröjdefull jul!
    Dassnyfiken :)?
    Hur var det han sa han grandprix:
    Sover Dolly Parton på rygg??
    Bilder, bilder, bilder, bilder, bilder ....!!!

    SvaraRadera
  4. ...av Eksjöverken t o m. Som f ö också tillverkade di gamle rälsbussarna

    SvaraRadera
  5. Gäzz!!
    Y-vagnarna, de däringa läckert guloranga??
    Eksjö, tänk vad den staden gått ner sig :)
    Förr hade dom både järnvägstillverkning och regemente, dans på Folket Hus och sjuksköterskeskola!!
    Vad finns kvar??

    SvaraRadera