04 november 2009

Dagens Konst

Konsten att förlora.
Jag kan den.
Efter 2-6.
Jag tar den.
Förlusten.
Jag erkänner mig besegrad.
Jag är besegrad!!
Jag varnade för scenariot.
Edsbyn gör sex mål.
Fem på hörna ...
Jocke Hedqvist.
Följde matchen via förbundets sida.
Känns om om vi efter "Lökens" 1-0 inte var med mer ...

Övrigt.
Hyfsat tippat.
Vinst för både Vänersborg och Villa.
Två rätt.
Lider lite med han Jansson.
Han orerar nog ganska tyst han också efter kvällens drabbning.
Åter en snöplig förlust för "Dallasgänget"!

Fel i de andra matcherna.
Västerås kommer tillbaka med besked.
Vinner över Hammarby med 7-2.
Haparanda slår Kungälv.

Idag är det 20 år sedan som "Berlinmuren" revs.
Men vi har fortfarande inte vunnit i "Kyrkhelvetet"!!
Säger som Stig Grybe.
- "Ta bort mig".

Så säger nog han Zlatan också.
Fast på katalanska ...
o-o mot Kazan.

Även han från Bromma kan köra en Grybe ikväll.
Assyriska vinner första kvalmatchen med 2-0.


***

9 kommentarer:

  1. Hur gick det med min spikade 12:a? Hur mycket vann jag? Var hämtar jag vinsten? Hemma hos dig? Ja, tack jag tar gärna ett glas gottigotti och nåt att äta! :-)

    SvaraRadera
  2. Blanda inte in mig i det här!! Jag är garderad och blir bara halvsur om DIF faller ur. DIF har blivit utklassade av Assyriska förr (blev det inte 5-0 eller något i någon semi i cupen?) så jag var beredd på detta.

    SvaraRadera
  3. BB:
    Vadå spikade?
    Du dök ju inte upp??
    Hade du det hade du blivit bjuden redan igår, men nu klagade dom på tolvan att du inte kom med din hammare i högsta hugg, du dök inte upp på Brahegatan 12 och slog i dina spikar!!
    Alla är besvikna både på dig och på mig som utlovade snickarhjälp!!

    pef:
    Vadå, hallå du var mig en känslig j*vel, vadå dra in, jag skrev lite vänligt att "även han från Bromma kan köra en Grybe ikväll".
    Ser du?
    "kan köra"
    kan
    Och detta skulle uppröra dig.
    Pah!
    Pah!
    PAH!
    Dra in huvudet i ditt lilla jävla snigelskal, så slipper du värkligheten :))))

    SvaraRadera
  4. Jävla Vänersborg! Jävla bandy!
    Jävla väder! Jävla allt!

    SvaraRadera
  5. Jävla vad jag förstår dig.
    Hade det dock på känn, känns som om laget utan framgång går mot en bra säsong!!
    Jävla Vänersborg!!!

    SvaraRadera
  6. Jag är VÄRKLIGEN upprörd!!! J*vla Gås!!
    :D

    SvaraRadera
  7. Helt överens.
    Inne i ditt lilla snigelskal där är du värkligheten.
    Komma hem med fotspår i sanden!!
    J*vla Snigel!! :))))

    SvaraRadera
  8. Gåsar som Ers Nåd äta oss sniglar, så vad skal vi göra?! Vi draga oss täbaka och lämna inte ens ett uns av avslöjande snigelspår. Måhända fotspår för att förvilla. Vi gå baklänges längs kostigen ända ner i nästa tabell. Visa Ers Nåd! Lämna oss ifred! Gås snäll! Få pepparkaka!

    SvaraRadera
  9. Okej får jag en pepparkaka ska jag lämna eder i fred.

    SvaraRadera