05 november 2009

Dagens Nystan


Jävla bandy!!
Jävla Edsbyn!!
Igår förvillade publiken oss helt ...
Vi var förberedda på det mesta på banan.
Vi hade taktiken klar.
Vi tog av oss skridskoskydden.
Men publiken.
J'vla Edsbybor!!!

Sa jag rättelse.
Jag måste rätta mig lite.
En form av uppdatering.
Som jag skrev igår.
Jag följde matchen via förbundets resultatsida.
Kändes som om det var Edsbyn för hela slanten.
Vi skapade ingenting efter det att "Löken" gjort 1-0.
Men ack hur fel jag hade.
Och ack hur kul det är att ha fel.
För när jag i dag läser om matchen.
Både här och där.
Inser och ser jag att vi var med.
Vi hade stolp- , ribb- och sargträffar ideligen!
Vi var verkligen med.
Enda problemet var att det var Edsbyn också.
Edsbyn var snäppet starkare.
Och det är ju det mest glädjande.
Dom var bara snäppet starkare!!
Endast ett snäpp skilde oss från den första segern i Kyrkhelvetet!
Amen!

***

4 kommentarer:

  1. Det e bra att de kallas för kyrka då kan man tro, även på andra ;-)
    Men håll modet uppe, det finns talanger.
    Skottstatistiken var >24-9 om det säger något (stolp/ribb skott räknade)

    SvaraRadera
  2. Precis som jag skriver.
    "Enda problemet var att det var Edsbyn också" (med alltså).
    Men precis som storebrorsporten det är stor skillnad på hemma- och bortaspelet.
    Se bara på det underbara HV71.
    Nio raka hemma men betydligt sämre borta!!
    Talangerna dom har vi och det ska Villa få se på lördag :)))
    Sa jag grattis!!

    SvaraRadera
  3. Tack
    Tur du har HV71 å trösta dig med ;-)
    Ni får spräcka Villas nolla, liksom jag hoppas Haparanda spräcker Bollnäs.

    SvaraRadera
  4. Ja ibland är det tur att HV, Öster och nästan Blåvitt finns :)
    Men det kan dock aldrig mäta sig med många underbara vinster för di gule ...

    Villa är välkomna på lördag, då hoppas jag att det blir gynnsamma och ärliga bandyförhållanden, typ regn, regnblandat, höstvindar med mera av sånt som inte passar lag som är vana att spela bandy i lagerlokaler :)!

    Men Villa ser starka ut!
    Om du hoppas på Haparanda så hoppas jag på Lidköping :)!!
    Resten får du lista ut!!

    SvaraRadera