07 november 2010

Dagens Nystan

Likt han Derkert undrar man ...
.. är den inne eller ute.


Bollen alltså.
Bandybollen.
Det röda nystanet!
Hur som haver.
Ute eller inne.
Idag rullar det åter på Kullen.
Klassisk bandyis!!
Idag kommer det att bli haderian hadera fan va vi är bra ...
Bollnäs kommer på besök.

Topptippade Bollnäs mot bottentippade VBK.
Expertippat vill säga :)
Bollnäs har spelat tre matcher .. vunnit två
Vetlanda har som bekant spelat två och vunnit en.
Vetlanda slog Villa, som i sin tur slog Bollnäs.
Ja ni fattar va!
Det går inte bara upp och ner i Grönans bergådalbana ...

Svårtippat är det i alla fall.
Men vänder man på alla fakta kommer man sanningen närmare.
Känns som om Bollnäs blir en tuffare uppgift än Villa.
Vi måste stoppa Hellmyrs och Törnberg på mitten.
Vi måste se upp med Oksanens utkast.
Lukkarrilas hårda bössa ...
Bollnäs måste se upp med ...
Hahaha trodde ni det?
Trodde ni att jag skulle avslöja oss?
Hahahahaha

Skulle inte förvåna mig om det slutar oavgjort.
Skulle förvåna mig mycket om det inte blir 5-5 ...
Sa jag 5-5 ... ?
Knutson gör två, BjörnE, Löken och Joakim A varsitt.
Skorven kniper en straff i 89:e minuten.
Så kan det gå när bandybollen är rund!!!


Sa jag Derkert?
Om du inte gjorde det igår.
Gör det idag.
Ta dig ut till Gröndalsvägen 27.
Galleri *
Hinkar och pipor i mass.
Mycket sevärt ...

Sa jag bandy?

Bandyns andra serie körde igång igår.
Och till min och alla bandyvänners stora glädje ...

Nässjö fick stryk i premiären.
Storstryk!!
GAIS vinner med 7-2.
Ibland är det gôtt å leva!!
En håla är alltid en håla och i hålor spelas det obandy!!

Bättre gick det för Tranås BoIS.
Boisarna besegrar Gripen med hela 11-3.
Ordningen återställd.
Bandy är ingen sport för västgötar!!
William Sjöberg gör tre mål!!
VBK:aren William Sjöberg alltså!***

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar