11 november 2010

Dagens Svarta

Mårtensafton.
Igår kråsade dom sig skåningarna.
För det är väl bara i Skåne denna makabra fest förekommer.
Festen då anhöriga och vänner får stryka på foten.
Äta gåsstek och svartsoppa.
Fy fan!
Snacka om svart humor ...

Vad händer då??
Jo då sätter hon tant Barbro igång rena rama kampanjen ...
Hon överöser världen med hemska bilder och makabra filmer ...
Hon fyller Facebook med gåsakrås!!


Tacka vet jag han Lindroth.
Han fattar gåsagaloppen.
När vi ikväll samlas för galleriemöte då serverar han Bulgarisk Linssoppa.
Bulgarisk linssoppa på stockholmsvis.
På stockholmsvis en kulen och mörk Mårtensafton.
Det blir nästan som svartsoppa .. då man äter den i mörker :)
Känns betydligt bättre än svartsoppa!
Svartsoppa - vilken jävla soppa!!

***

9 kommentarer:

  1. Hahaha! Gåsätartraditionen är inte mitt påhitt, skyll inte på mig!

    Men ha en god afton med stockholmsk linslussoppa, med eller utan bulgarer! :-)

    SvaraRadera
  2. Jag skyller inte .. men man behöver ju inte .... :))

    Vi gör vårt bästa, kanske det kommer några bulgarinnor via taket??

    SvaraRadera
  3. När behovet trycker på måste man/jag :-)

    Annars får ni hämta bulgursoppa på närmsta taket away.

    SvaraRadera
  4. Du har mitt fulla stöd, tant! På'n bara.

    SvaraRadera
  5. Två mot en är fegt!!
    Och du fronning var fick du luft ifrån??
    Vore bättre att du fixade till så att man kommentera på din sida istället för att kasta gåsaskit här :)!!

    SvaraRadera
  6. Du menar att man inte kan det?? Mysko. Men skönt ;)

    SvaraRadera
  7. Man kan det tydligen för nu fick jag en massa gamla ..

    Men sen om det är skönt??
    Det verkar som om du missade en underdånig länk .. skönt???

    SvaraRadera
  8. Du anar inte en sån massa skräp jag hittade ;) Inga namn nämnda. Moahahahaha!

    SvaraRadera
  9. Jag anar.
    Jag anar.
    Jag anar.
    Jag anar.
    Josephzohn.
    Josephzohn.
    Josephzohn.
    Bandy.
    Bandy.
    Bandy.
    HV71.
    HV71.
    HV71

    SvaraRadera