25 januari 2011

Dagens Olsson


Dagens Olsson är Karin Olsson.
"Nästa gång skickar jag förstås sidorna på remiss till kulturdepartementet, så att du kan stryka det som är för kritiskt eller för svårt. Så får vi kanske till slut en minister som mer framstår som kulturvärldens vän än fiende."

Sa jag Olsson?
Det var samma Olsson som myntade ...
"Alliansens kulturpolitik skulle en smula banalt kunna liknas vid en julgranskula. Vacker utanpå, tom inuti."
Jag följer med nöje Karin Olsson.
Gör du??

Sa jag poängtapp?
Det är också hon Liljeroths fel att bandylandslaget tappade poäng mot Finland!
Är man idrottsminister så är man.
Och då är man ytterst ansvarig!

***

2 kommentarer:

  1. Följer, men med nöje?

    Till Liljerots försvar bör nämnas att hon KAN åka skridskor, såg jag på TV härom kvällen.

    SvaraRadera
  2. Nöjet är på min sida!!

    Ibland kan även hon skena iväg!!

    SvaraRadera