12 juli 2011

Dagens Rivning

Lindgården tänker du.
Nu har han varit där igen ...
Men där fick du tji ...
Jag är omringad av rivningar, renoveringar, urschaktningar ...
Humlegårdsgatan 31 ... rivs ur och ska byggas om.
Brahegatan 7 .. just nu rivs vindsvåningarna ut ...


Vart tog nunnorna vägen???
Schacktningen i grannhuset har ni ju sett ...
Och så idag då.
Har sett planket.
Trodde att det bara var den låga byggnaden som skulle renoveras ...
Grev Turegatan nyligen ...


Men så blir det inte.
Hela huset och gårdshuset ska bort och ersättas.


Så nu kör Rivners så att det dammar och ryker ...

Rivning på Grev Turegatan

Rivners har intagit 8:an ...

Sista kabeln ...

Rivning pågår

Rivning på Grev Turegatan

Bort med balkongerna

Rivning pågår ...

Har inte sett in i framtiden ...
Men det skulle förvåna mig mycket om det inte blir en glaslåda!!

***

5 kommentarer:

  1. Ger mig fan på att Rivners och Glaslåders är kompanjoner!

    SvaraRadera
  2. Med personalfester fulla med glasslådor från GB!!
    Slutar med att The Rivners spelar upp till dans .. Indian Reservation!!

    SvaraRadera
  3. Trodde aldrig att jag och några stycken till skulle bli som Lennart af Petersen, gå runt och dokumentera den fullständiga rivnings och ombyggnadsmanin. Men där trodde man fel. Plötsligt står man där med sin kamera och just funderar ... Det blev inte annat än att gå runt och plåta trasiga fönster och vinda väggar ... å sen sitter vi där i glas och betong (aps ojs, rostfri plåt menar jag) och skjortan för trång

    SvaraRadera
  4. ...och fortsätter hemma hos Jonny Rivners där vackra damer poledansar kring Puckostången...

    Annars sympatiserar jag med stadsflanören och undrar varför vi är så flata...Nej, UPP TILL KAMP innan det är alldeles för sent!

    SvaraRadera
  5. sf:
    Nej inte trodde jag det heller, när jag kom till den kungliga .. och med beundran såg vilken kulturgärning han hade/har gjort!
    Inte trodde jag att allt skulle uprepa sig.
    Skandal, sa Bill
    Skandal, sa Bull
    Stenöken, sa Sten-Öken Nordin!

    bb:
    River Deep and ...
    Jag tycker att vi kampar så gott vi kan, men det är inte så enkelt idag som det var på almarnas tid.
    Då var det demonstrationer till höger och vänster idag är folk inte så intresserade av att engagera sig .. på någe vis??

    SvaraRadera