13 juli 2011

Dagens Torn

Mailboxen nyligen ...

Klocktornet är räddat.
Så här skrev Fredrik von Feilitzen
"Hej
Först sökte jag Skansen, men Karin Blent på kulturhistoriska avd sade inte helt oväntat att de inte har någon möjlighet.
Därefter har jag sökt Jan Roy som är VD för Gröna Lund, där tornet ju skulle kunna berika miljön. I väntan på att få kontakt med honom ringde jag chefen för Rivners, Kjell Sten. Då visar det sig glädjande nog (i allt elände) att båda tornen redan är reserverade för Gröna Lund och kommer att demonteras i nästa vecka!"

Gröna Lund nästa ...

Det är bara att utropa ett stort tack till Skönhetsrådskämpen FvF ...

***

7 kommentarer:

  1. Kan vi behöva mitt i allt rivningselände!

    SvaraRadera
  2. Glädjande nyhet mitt i eländet!
    Men nog är det märkligt att man inte underhållit och satsat på att bevara det enda minnet från Stockholmsutställningen. Ofattbart!!!

    SvaraRadera
  3. Ova:
    Överens!

    bb:
    Ofattbart och läser man Fredriks artikel från 2009 så blir man än mer förbannad!

    SvaraRadera
  4. Två klocktorn på Grönan är bättre än en hel byggnad på tippen som man brukar säga. Man får glädja sig åt den lilla glädjen i smolkbägaren.

    SvaraRadera
  5. Klockrent!
    Mitt i allt rivningselände fäller man små glädjetårar ... :)

    SvaraRadera