16 mars 2016

Dagens 30

Idag är det exakt 30 år sedan första VBK-guldet.
Den 16 mars på Söderstadion besegrades IF Boltic med 2-1.
Målskyttar Patrik "Putte" Johansson och Johnny Ljung.
– Jag minns matchen som i går, säger VBK:s Pelle Lennartsson.


Mer om finalen och vägen dit och om Pelle Lennartsson ...
Mer om finalen på BAOB.

Sa jag fredag.
På fredag kan VBK få ett guld till.
Då är det VBK J20 som möter Edsbyn på Friends Arena.
Återkommer ...

uppdaterat 12:40
Vetlanda BK:s landslagsspelare Joakim Andersson har utnämnts till Årets Komet i svensk bandy 2016, ett pris som delas ut till minne av Torbjörn Ek.

JURYNS MOTIVERING, JOAKIM ANDERSSON:
”Genom att göra hela elva av Sveriges 60 VM-mål i Uljanovsk satte VM-debutanten JOAKIM ANDERSSON ett ordentligt avtryck inför framtiden. Med sitt kraftfulla djupledsspel byggt på fysik och explosivitet i ett enda stycke har Joakim också, match efter match och med sina totalt 45 mål, varit en bärande del i Vetlandas fina säsong 2015/2016. ”


Joakim Andersson själv gläds åt priset.
– Det känns fantastiskt kul. Jag tycker själv att jag utvecklats mycket under året. Nu vill jag fortsätta vara med i landslaget och utveckla Vetlanda så att vi kan vara med och fajtas där uppe. Det var ett tag sedan, säger han i ett pressmeddelande.

***

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar