06 december 2017

Dagens Gif

Dagens gif, som idag är två ...
En dansande och glad ...


.. och arg, sur och förbannad ...


.. och orsaken är Bragdmedaljen ...
.. där större delen av alla idrottsintresserade blev glada när beskedet kom ...
Bragdguldet 2017 går till Sarah Sjöström ...


.. men det blev inte han Olof Lundh ...


Han blev minst sagt ...
"Hur i helvete? Avgå juryn."
Jävla bottennapp, sa Lundh ...


 .. jävla djupdykning ...


.. men hade året varit 1948 ...
.. då du Lundh, då hade vi varit mer överens ...


Då snackade vi Gren, Liedholm, Nordahl .. m.fl.
.. men snart du Lundh, snart snackar vi Sydkorea igen, så upp till ytan fort nu  :) ...

Men personligen tycker jag att valet av Sjöström är sådär ...
.. men det beror ju på att jag INTE glömt vårens slutspel ...


Jag sjunger fortfarande HÅVE, HåVE, HV71 ...
Men självklart tycker jag att hon Sjöström är värd sin vinst och ..
Jag skriver med glädje GRATTIS ...

Sist men inte minst.
Idag grattar jag Finland.
Som idag den 6 december firar 100 år som självständig stat!!
Hoppas vi får besegra er många gånger till i ishockey ...
.. men idag alltså .. Onneksi olkoon ...

***



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar