03 oktober 2005

Det mås bra när det gås In-Fa-Lin

Det är tyvärr många där ute i det långa landet Sverige.
Många som inte tycker om idrott.
En del talar och skriver till och med om hat.
"Jag hatar idrott!"
Jo jag har hört det med egna öron.
Nåväl.
Man kan inte vinna allas själar.
Det kunde inte ens Lilla Asmodeus.
Det är inte för dom jag skriver dessa rader.

För att nå idrottsliga framgångar kräfvs hårt arbete.
Hård träning.
Försakelse ...
Vetlanda BK:s bandyspelare tillhör skaran vältränade killar.
Detta tack vare fystränaren Sergej In-Fa-Lin.
Hans ryska metoder har gett resultat.
.. gås blogger har nu fått tillstånd att publicera några av hans ideéer.
Idéer som bäst illustreras med bilder.
I serien "Det mås bra när det gås In-Fa-Lin".
Börjar vi med uppvärmning och rörelse nummer 1 ...

5 kommentarer:

  1. Sergej måste ha sett mig dansa.

    SvaraRadera
  2. johnny:
    Få är dom men Sergej är en ...
    Du och han gamle Ling, ni dansar så lika...

    SvaraRadera
  3. Är det Ling??

    SvaraRadera
  4. Me too, se den!
    Har precis läst boken.
    En Ulf Stark när den är som bäst ...
    Bäst att lämna själen hemma ... annars blir man väl av med den!

    SvaraRadera
  5. kjellman:
    Det är inte Ling, men en god vän till Ling kände min gymnsast...

    SvaraRadera