03 oktober 2005

Systrarna Hultgren i himlen in ...

Systrarna HultgrenAffären upphör!
Total utförsäljning.
Systrarna Hultgrens på Humlegårdsgatan.
Här har sålts sytråd sedan 1897.
Men nu är det slut.
Tillhörde inte deras största kunder.
Systrarna HultgrenMen en och annan rulle har det blivit.
Nu får jag söka lyckan någon annanstans.
Nu tackar systrarna för sig.
Eller om det är Eftr.
Jo men det måste det väl vara?
1897 ...

Vad kommer efter ...
Blir det en ball affär?
Läget är ju bra!
Coffee kanske ...
Waynes Coffee ...
Gud va' kul.
Jag bara längtar ...

7 kommentarer:

  1. I bland vill man verkligen inte att tiderna förändras.... Tyvärr(?) är jag ingen trådkonsument men det är lite sorgligt i alla fall...

    SvaraRadera
  2. fronning:
    Lite tråkigt är det allt, iaf om man ska se det genom nålsögat ... eller hur man nu säger.
    Men man kanske bara är gammal och insydd, vad vet jag ...

    SvaraRadera
  3. Jag tycker du verkar tappa tråden...
    Nå, det vore ju roligt om de kunde lappa ihop ekonomin och inte låta Vajnes kaffe göra ett klipp. Men det kanske inte e nåt vidare virke i tanterna för de tycks ju sticka.

    Nä, nu måste jag få lite söm. Vi sys!

    SvaraRadera
  4. fronning:
    Ha ha ..
    Det virkar kört!
    Dom kan nog inte tråckla sig ur det här läget.
    Sömnsmånen var för liten.
    Dom har dukat under.

    SvaraRadera
  5. Men vi ska inte hänga lapp för det.

    SvaraRadera
  6. Historien är en väv av legender...

    SvaraRadera
  7. perspektivet:
    och då är jag bara en sylängd från denna historia ...

    SvaraRadera