08 oktober 2005

... gås Gamle Svarten

September är en j*a travmånad.
Det vet man av erfarenhet.
I September går inga spikar in.
Inte ens de rostigaste.
I September då skruvar Martin Timell.
Då limmar Ernst Hirschenkeller ...

Men.

Nu är det oktober.
Nu är det fest!
Oktoberfestival!
Nu är det glädje på stallbackarna.
Nu travar de lyckliga hästarna ...
Nu springer dom som jag vill.
Nu ska det satsas igen!
Nu ska det spikas ...

Järvsöfaks.

Det räcker så.
Avdelning två.
Häst nummer 1.
Järvsöfaks.

"We r all the winners, we r all the säjm,
att vi får vinna pengar, det betyder mest .."

Jag ska köpa vingar för pengarna ...
Vad ska du köpa??

4 kommentarer:

  1. Jag köper en herrgård för 18 mille!

    /Göran Persson, Statminister

    SvaraRadera
  2. anonymus skribentus:
    En till?
    En Frugård kanske ...

    SvaraRadera
  3. Jag travar iväg och köper hamburgerkött, tagel och lim.

    SvaraRadera
  4. mr p-e:
    Det behöver inte jag köpa ...
    Jag ska tamef*n slakta var enda j*a travhäst som sprang, lr vad dom gjorde i lördags ...
    Två hästar får överleva min massaker!
    Spikarna ... Järvsöfaksen och Tomasini.
    Resten ... Scan here we come!

    (Sitter just nu och beundrar c21de:s bilder på flickr)

    SvaraRadera