05 oktober 2005

Jag har sett Johnny Söderberg!

Idag såg jag Lilla Asmodeus på Stadsteatern.
En fantastisk upplevelse.
Det var dockteater av högsta klass.

Betyget blir ...


Men jag såg åven Johnny Söderberg!
Johnny Söderberg?
Vem f*n är Johnny Söderberg?

Märkeliga saker hända ...
Bloggaren Johnny Söderberg.
"Stationsvakten Söderberg" ...
Beskrev häromdagen mycket besviket ..
... han inte var Googles förstaval.
Iaf inte om man sökte på Johnny Söderberg.
Nej då dök det upp en annan Johnny ...
En skådespelare ...
Och det var den Johnny Söderberg jag såg!!
Han var en av skådespelarna som spelade Lilla Asmodeus ..

Johnny "Stationsvakten" Söderberg!
Johnny "skådespelaren" Söderberg finns ... oxå!!
Han bor i Underjorden!!

7 kommentarer:

  1. sandra:
    som sagts, me too ...
    klockan 12:00
    den var enligt min ringa mening lysande ..

    Nils Moritz, en personlig favorit ..

    SvaraRadera
  2. Det är ilojalt mot en bloggarkollega att se fel Söderbergare.

    SvaraRadera
  3. the johnny (söderberg):
    Jag minns, mycket tydligt förövrigt (man motionerar ju ?)
    vad var det nu jag kom ihåg ... jo just det ... ett inlägg om en konkurrent till Clas Olsson !!!

    Men i ditt fall är det väl bra att det finns en dubbelnamnare ... Skulle vilja uttrycka mig att det är utmärkt ... När du skriver nåt obehagligt ...
    - "Det var inte jag, det var han, det var den Johnny Söderberg"

    Och ska jag vara riktigt ärlig, så såg jag aldrig den Johnny Söderberg ... det var först efteråt när jag läste programbladet, som jag upptäckte att Johnny the Actor var med.
    Men ibland måste man leka kvällspressen - Rubriken säljer !!!

    SvaraRadera
  4. Det påminner mig om Magnus Uggla-låten Johnnie Balle - alteregot personen i sången skyllde på när han hade sagt för plumpa saker. Johnny Söderberg är m i n Johnnie Balle.

    SvaraRadera
  5. Helt ok, så länge du inte egentligen är Johnny Bode!!

    SvaraRadera
  6. Bode e kung!

    SvaraRadera
  7. johnny:
    Han bode vara iaf ...

    SvaraRadera