02 december 2005

CreAtive x2

Köpte en ny mp3-spelare.
Den gamla slutade att fungera!
Efter några månader.
Den som jag cyklade ända ut till Sickla för ..
I somras.
Extraerbjudande på PC City ...
J-a smålänning.

Dags för en ny!
En till Creative?
En Creative MIX.
Extraerbjudande på Elgiganten.
Gångavstånd.
Skönt!

I med batteriet.
Funkar.
Låter OK.
Men ...
.. snacka om att bli blåst ...

Blåst på 449:-
Kollade.
Om.
Om utifall ...
Bytte batterier.
På spelarna.
Då funkade den gamla också!

Nu ska jag jaga skolans vaktmästare.
Det var hans "nya" batteri.
Hans j-a batteri.
Som kostade mig.
449 :-

Å andra sidan nu har jag ju två.
Kan jag ha dom varannan dag.
Man blir kreativ av att använda Creative ...

10 kommentarer:

  1. Josephzohn: Man ska aldrig lita på en vaktmästare! Jag vet. Jag har själv varit vaktmästare!

    SvaraRadera
  2. perspektivet:
    Från och med idag litar jag aldrig på vare sig vaktmästare eller nya batterier.
    Om och jag säger om dom inte är inköpta på Clas Olssons (batterierna alltså).
    Men det var tur att den gamla funkade för den nya hade vare sig radio eller inspelningsfunktion ..
    "därför så billiga"

    SvaraRadera
  3. Så knasigt det kan bli! Du kan ju alltid ge bort en till en fattig.

    SvaraRadera
  4. mr f:
    Vi har redan bestämt oss
    mr J får ha den ena och jag tar den andra. :-)
    För vem är fattig idag, när alla får löneförhöjningar, skatterna ska sänkas, inga större räntehöjningar är på väg, elbolagen ska granskas, jakten på tunnelbanetiggarna har avstannat, Green får sin kollekt och alla övriga vinner på poker...

    SvaraRadera
  5. mr J:

    Öppet köp för faaan

    Bara att springa tillbara o får slantarna i retur, sen kan du köpa lite glögg och tillbehör och bjuda in kompisarna på julparty....

    SvaraRadera
  6. sin:
    Öppet köp!
    För att bjuda kompisar på julparty .. hahaha.
    Jag som trodde att du kände dina kompisar .. hahaha.
    J*a smålänning, du kan köpa din egen glögg :-)

    SvaraRadera
  7. Josephzohn: Eller ett extra vernisage? Ett avslutningsvernisage? Med glögg och pepparkakor?

    SvaraRadera
  8. perspektivet:
    Se ovan.
    Även du min scribentus har ju anor från det berömda höglandet och här ska inte bjudas på nåt :-)

    Vad gäller vernissage, så köpte jag faktiskt en liten tavla på "Sagolikt värreutställningen".
    "Frida Kahlo" , av konstnären Anders Norrman. Han gör små fina bilder, har två sen tidigare.
    Kostar ungefär som en CreAtive ...
    Så nu blir det bild till all musik, my own MTV-player :-)

    SvaraRadera
  9. Josephzohn: Så du har vernissage hemma varje dag för dig själv, tittar på en Norrman-tavla , tänker musik på ett creAtivet sätt. Men sann somlänning som du är unnar du dig väl inte ens en salt pinne...

    SvaraRadera
  10. perspektivet:
    Du är som han sa han Oldsberg På spåret, men du glömmer en viktig men ack så liten detalj. (35x55 cm)
    Strindberg?
    För om du läst min blog noga som man bör göra, då har du kanske uppmärksammat vart alla mina besparingar gått åt till.
    Strindberg!
    Och så då 500 :- för en ny Norrman, vem tror du då har råd med salta pinnar.
    Det är inte bara en fråga om att "unna sig" ...

    SvaraRadera