08 december 2005

Imagine ... 8 december 1980

John Lennon är död!
Skjuten.
Jag minns det exakt.
När jag nåddes av nyheten.
John Lennon är mördad.
Idag för 25 år sedan.
På kvällen den 8 december 1980.
Imagine All the People ...
En barndomsidol ...
En av de stora.
En av beatlarna ...
Jag jobbade på Gran Canaria.
I San Augustin.
På Sunwing Monte Rojo.
Var precis på väg att sända ut ...
.. "Radio Sunwing, Monte Rojo".
Programmet var klart.
Men...
Nu ..
Ändrades allt.
Det blev det ett hyllningsprogram.
Till John Lennon.
Om och med John Lennon.
Sir John Lennon.

Andra bloggar om: , ,

4 kommentarer:

  1. Jovisst minns man. Lennon och sedan Palme.
    Fast Lennon skrev bättre låtar.
    ;-)

    SvaraRadera
  2. mrdante:
    Imagine all the songs ...

    SvaraRadera
  3. Jag minns det inte. Kan ju bero på att jag bara var ca ett och ett halvt år då...

    Såg dokumentären om mördaren på TV4 ikväll. Det är lika sorgligt varje gång en människas liv slutar en i tragedi på grund av en annan människas vansinnesdåd...

    Jag skrev för övrigt om dådet i min blogg den 16 november... http://baramin.blogspot.com/2005/11/lennons-mrdare.html

    Nej, nu tror jag att jag måste lyssna på låten "Imagine" en gång till...

    SvaraRadera
  4. jonny:
    Imagine all the people ...

    Tack för länken, den artikeln hade jag missat.
    Bekräftelse!

    SvaraRadera