05 december 2005

Nu förstår jag dessa bilder ...

Som jag har väntat.
Väntat på rätt tillfälle.
Då, dessa otäcka bilder.
Fann sitt sammanhang.
Fruktansvärda bilder.
Varning utfärdas.
Men nu när sanningen kommer fram.
Då måste dom visas.
När ljuset når sanningen.
Då måste dom lämna byrålådan.
Sanningen.
Elbolagen är urusla.
Kunderna är missnöjda.
Elen är för dyr.
Servicen är dålig.
Förtroendet är i botten.
Sämst är de stora
Fortum, Vattenfalls och Eon.
Nu blir bilderna självklara.

Bilderna visar ju ...
.. när Kvalitetsindexets siffror ...
.. når dessa bolags huvudkontor.
När ljuset gick upp även för dem.
Då togs bilderna ...
Självklart!


via hugostrikesback

8 kommentarer:

  1. frucktansvärde nyhetrer det säjer jag nu yo

    varför är det så tysckt i tidningarna teveden radion media är dom okcså i maksopi

    ja dte är klart dom får rabatt eftrersom dom drar mykcret ström ur dom två små hålen i väggen det säjer jag nu

    yo

    SvaraRadera
  2. embryo:
    maschkåpi, sa Bobulollol
    mazzkåpi, sa Bobilollol

    SvaraRadera
  3. sandra:
    Inte på rak arm eller rättare sagt böjd klubba.
    Men jag ska fundera lite och om jag kommer på nån som passar in på din beskrivning så återkommer jag.

    SvaraRadera
  4. sandra:
    Tänkte på en sak.
    Det är inte fotbollsspelaren Anders Limpár du är ute efter.
    Sedemera krögare vid Norra Bantorget?

    SvaraRadera
  5. Är inte detta vad som händer då man får en fantastisk bra idé och det går upp en Luma (á la Uppfinnarjocke) men sedan var väl idén alltför grandios och man blir tagen ner på jorden på detta grundliga vis...?

    SvaraRadera
  6. fronning:
    Men ibland är man glad att man bara fick en glödlampa i huvudet.
    Det kunde ju ha varit hela kristallkronan som rasat.

    SvaraRadera
  7. Sandra: http://hem.passagen.se/limpan10/
    Jag hade äran att vara besökare nr 36 på hans hemsida. Det festligaste är att det finns en koppling till Kjell! Limpan har spelat med Karin Rehnberg och Johan Johansson som brukar uppträda med Kjell.

    SvaraRadera
  8. perspektivet:
    Men hallo jag var ju besökare 34.
    Mao, som kineserna sa, hon har redan fått denna länk.

    Hahaha för sent ...

    Frågan är också vem besökare 35 var?
    Kjell?

    SvaraRadera