06 augusti 2006

Kastrerad ...

Willy GordonHäromdagen (lr hur vakten)
Hamnade jag åter på en statysida ...
Märkliga statyer världen runt.
Tänkte att jag skulle bidra med en bild på ...
Willy Gordons omstridda skulpturgrupp på Östermalmstorg.
Sagt och gjort.
En kort promenad bara och ...
Willy GordonMen.
Till min fasa!
Hrmff!
Någon har skändat konsten.
Någon.
Antagligen i nattens dunkla timma ...
.. har tagit fram sin skärbrännare ur ryggsäcken och ...
.. med berått mod skurit bort det manliga organet ...
Willy GordonGubben är kastrerad!
Ur led är tiden!
Willy Gordon vänder sig i sin skulpturgrav!
Men.
Många pälsklädda östermalmsdamer är säkert nöjda :-)
När kommer skönhetsrådet?
Och.
Var finns hmrf, den ... delen???

Som service.
Om det nu är någon som missat hur det såg ut ...
.. före själva operationen ...

Andra bloggar om: , , , ,

4 kommentarer:

  1. Willy Gordon är min pojkväns morfar och det där som hände statyn hände för ett bra tag sedan. Väldigt ledsamt faktist.

    Dem som gjorde så förstörde något som Willy la ner massa kärlek och tid på.

    SvaraRadera
  2. sunshine:
    Trist, sa Bull
    Trist, sa Bill
    Vi får hoppas att dom återställer den snarast!

    SvaraRadera
  3. Påminner om några rader ur Mobergs Utvandrarna, där en piga råkade slå bort samma kroppsdel från en porslinsstaty som hon dammade. Hon var dock inte sämre än att hon limmade dit organet igen. När frun kom hem blev det ramaskri. Den stackars pigan hade limmat dit organet upp och ner, ty hon hade aldrig sett männen på något annat sätt...

    SvaraRadera
  4. tomas:
    Moberg, Moberg ...
    Giganten!

    Jag använder ibland ett urstarkt tyskt lim när jag bygger modellerna och om jag bara hittade den saknade delen ... då skulle jag.
    En sak är säker, limmet skulle hålla :-)

    SvaraRadera