09 augusti 2006

Sicken miss ...

vetlanda ff tifo10 augusti.
Då trodde jag att hösten började!
Å så började den redan lördags.
Vet inte hur det kunde bli så fel.
Hur jag kunde missa detta.
Sicken miss!
Hade jag levt på medeltiden ...
.. hade jag säkert varit död idag.
Stenad till döds av en ursinnigt rusande pöbel eller ...
.. rådbråkad och sen steglad ...
Huvva.
Blotta tanken på "färsen" ...
Men ...
Kanske pöbeln nöjt sig med kåken på Stortorget.
Länge, länge hade jag fått stå där, fastbunden.
För att sona ...
Hur kunde jag missa?
Finns inga förmildrande ursäkter.
Hur kunde jag?
Här startar "La Squadra Verde" höstsäsongen.
Med att utklassa hylandstadens stolthet.
3-0 hemma på vallen.
Å detta redan i lördags.
Och jag missar det ...
Jag var inte hemma då.
Jo, jag var hemma, men jag var borta ...
Sånt här får inte hända.
Inte ens i Harrisburg!
Måste vara värmen.
Sommarhelvetet.
Vi måste spola isen ...

Måndagen den 14/8.
Lägg till det datumet i iCal.
Det har jag gjort.
Med röd text.
Då är det dags ...
.. då spelar vi igen.
Hemma på Vitalavallen.

"Heja FF friskt humör
cykelhjälm å testat smör"


Andra bloggar om: , , ,

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar