08 augusti 2006

Vristerna ska vara stumma och stela ...

Tänk dig följande scenario.
Det är förmiddag.
Det är den 7 augusti.
Jag sitter vid kanotklubbens klubbstuga.
Vid Djurgårdsbrunnskanalen.
Avnjuter en kaffe med dopp.
Där finns ett enkelt café.
Solen skiner, jag njuter!
Lyssnar på radiosportens EM-utsändning.
Friidrott.
Damernas sjukamp.
Carolina Klûft mot Barber.
Höjdhopp.
Ribban ligger på 186.
Då.
Inför Carros hopp.
Då säger han experten.
Miro Salar:
"Ska man hoppa högt, då ska vristerna vara stumma och stela".
"Är bara vristerna stumma och stela, då hoppar man högt ..."
Och.
Då Miro Salar.
Då ska du veta det att ...
På dagens morgonrunda runt Djurgården!
Då hade jag hoppat högt.
Då Miro Salar.
Då hade jag nog slagit både Sjöberg och Holm ...
För jävlar vad mina vrister vara stumma och stela ...

Andra bloggar om: , , , , , ,

3 kommentarer:

  1. Haha, du kanske får satsa på en höjdhoppskarriär? Sikta på Peking 2008...

    SvaraRadera
  2. Ja jag får nog försöka få kontakt med han den däringe Tregaro ...
    Skönt är dock mest att hoppet inte är ute!
    För det blir ju även en inomhussäsong hahahaha.

    Och.
    Detta gäller ju även både IFK och Öster, lr hur?

    SvaraRadera
  3. Ja, hopplöst är det ju inte i alla fall!

    SvaraRadera