10 december 2006

Beskära eller inte beskära ...

Elbereth Moore.
Har du hört talas om henne?
Inte det.
Det hade inte jag heller.
Förrän igår.
Då hittade en sida med hennes grejer
Hennes målningar är bra.
Påminner om vännen Linda Lysell.
Men.
När jag klickade mig runt.
Kände jag ...
Vissa av verken var bättre som thumbnails?
Hrmf?
Kanske man ska beskära mera!
Kanske man ska ta fram sina gamla målningar.
Fram med dom för beskärning!!
Croppa dom lite ...
Kanske är jag "photoshopskadad"?

Men kolla själv får du se ...
Döm själv ...




















6 kommentarer:

  1. Hmmm.... Mr J's dass... kanske dom blir bättre om man tar bort några plankor! Bandyn har ju tydligen blivit så bra sedan man tog bort bollen...

    SvaraRadera
  2. p-e:
    Bollen i bandyn?
    Vem bryr sig.

    Modellerna beskär jag ofta dock utan att ta bort några plankor.
    Men jag kanske ska börja med att ta bort fjölet från dassen!

    Men medge att mina två exempel blir bättre beskurna!

    SvaraRadera
  3. Ja, för jag tyckte inte speciellt mycket om konstverken ;-)

    SvaraRadera
  4. p-e:
    Överens igen.
    Dom saknar det där lilla extra, dom vill gärna vara lite mystiska men dom är inte det!

    Vi är överens igen!
    Vad är det som fötter i världen.
    Är det för att det går så bra för Brommaland i dagsläget, nya spelare, nästan ny arena!

    SvaraRadera
  5. Det kanske smittar av sig ja. Och Vetlanda skrinnar väl på hyfsat också eller?

    SvaraRadera
  6. p-e:
    Exakt och ni i BP får gärna köra med samma konstnärliga taktik i sommar!
    Taktiken som går under namnet "Beskära mera" och huvudtesen är att beskära motståndarnas ytor!

    SvaraRadera