03 december 2006

Maratonväggen 7

Idag tog jag en ny runda till Högbergsgatan.
Väggtipset från fronning!
Ville bara försäkra mig.
Hade jag missat den!
Den skulle ju vara zå liten.
På zå lååg nivå.
Men den måste vara borttvättad!
Inte ett spår.
Men vid Slussen hittade jag en ny ...
Tänk om, tänkte jag och hoppade rakt över körbanorna.
Gick bra!

På vägen hem.
Tänkte jag på en annan sak.
Var har alla politiska budskap tagit vägen.
"USA ut ur Vietnam"
"Indien och ut igen"
Har USA redan lämnat ...
Men dom religiösa slagorden då?
"Gud hör bön"?
"Jesus lever"?
Har han tappat hörseln han Gud?
Och Jesus är han död??

Mycket att fundera över ...
Men nu är sjuan uppladdad.

Maratonväggen nu med del 7

Gåsen - Bio
presenterar
Maratonväggen
en serie korta filmer


Förhoppningsvis kommer del VIII snart ...

4 kommentarer:

  1. Det var trist med Högbergs... men då är det ju bara att tänka om.

    SvaraRadera
  2. p-e:
    Absolut Högberg som var en sån duktig boxare ...

    Men jag tror jag såg spåren efter dom små liven.
    Det fanns två övermålade lite vitare partier, så ...
    Men varför och vem?
    Med tanke på så mycket skit som finns kvar på väggarna!

    Tänk om, sa Klasch till Lind och som dom tänkte om!!

    SvaraRadera
  3. Om du inte kunde uttyda mitt foto så var det alltså en "tjuv & polis"-tjuv med tillhörande säck som jagades av en dito polis. :-D

    SvaraRadera
  4. p-e:
    Och detta då helt oberoende av Bosse Högberg.
    Fantastiskt!
    Synd och skam ...

    SvaraRadera