04 februari 2009

Dagens Bandypublik

Läser på en bandysida.
Publiksnittet runt Kullen har ökat med 70 åskådare!
Snittet fram till dags dato är 948 ...
Vilket självklart är för få.
Med det laget vi har i år ...
Borde det!
Men säsongen är inte över.
Redan ikväll kan ...
Frågan är om Broberg drar folk från de röda stugornas värme?
Frågan är om Broberg är ett publiklag .. i Vetlanda??
Kanske gamle VBK-hjälten Stefan Karlsson lockar tillbaka någon?

Nåväl.
Orsak och verkan.
Bland artikelns kommentarer ...

Är det snålhet?
I så fall får vi sänka priset :)
Är det snålhet??

En annan kommentar upprör mer.
Var??
Var finns denne man??
Eller är det hon med pälsen??

Spamkungen!
Vem på Öfvre är det som du känner??
Vem är denne gröne man??

En stor fördel med ett lägre publiksnitt ...
Hallen behöver inte bli så stor :)
Kan vi tjäna några tusenlappar.
Kan vi slippa ...
90 minuters tystnad.
Å andra sidan.
Vi har det Västerås saknar.
Vi har Kullen Fans

Men hallå.
Tänkte inte på det.
Vad blir det nya namnet?
För det blir väl det?
Namnbyte ...

sapa: arena fans.
Nej det håller ju inte.
Hrmf!!

Sa jag det.
Det kommer inte bara att räknas publik ikväll.
Det är inte bara vändkorsen som ska snurra.
Vi ska snurra upp laget med de lila trosorna.
Ikväll ska vi snurra upp dom på läktaren.
Sa jag huvudläktaren :)

Skit i mitt tips.
Ikväll har jag tippat fel.
Men så blir det när man inte analyserar.
Så blir det när man är för tidigt ute :)

Sa jag 5-5?
Ja tyvärr.
Det gjorde jag.
Jag sa det.
Jag sa 5-5.
Men andra sa annat.
Och någon sa .. skit i traditionerna.
Jag är beredd att hålla med.
J*vla trubadurer ...

Dagen fulla omgång i tipsformat:

Vänersborg-Sirius 6-4
Edsbyn-Västerås 5-5
Gripen-Bollnäs 5-4
Kungälv-Sandviken 3-8
Motala-Hammarby 2-10
Villa-Örebro 3-5
Vetlanda-Broberg 5-5


Andra bloggar om: , , , , , , , , ,

11 kommentarer:

  1. Jahadu. Det har blivit trosor nu? Kalsonger ska det vara!

    SvaraRadera
  2. Bra med publik i Byn ser jag. Där har snittet ökat med >500 sedan Arenan. Men där får man ju också alltid se Mästarbandy. ;-))
    Bra tips, du hoppas på Örebro!

    SvaraRadera
  3. jansson:
    Vinner vi får det vara vilket underställ som helst!!

    ///:
    Jag läste att han Hellström är tillbaka ...
    Men kanske är det en önske...

    SvaraRadera
  4. ///:
    Jag spelar aldrig ...
    Köper hellre snus för pengarna :)

    SvaraRadera
  5. Synd, du kan ju få snus för resten av veckan ...

    SvaraRadera
  6. Fan, vilka tippare vi är. Nästan.

    SvaraRadera
  7. Vetlanda Bandyklubb! Har ni hört uttrycket; "Stäng butiken"?
    Fan, 4-3 i 84:e...

    SvaraRadera
  8. ///:
    Med tanke på min rad i förhållande till slutresultaten, så :)

    jansson:
    Ikväll är jag ledsen att jag tippar så bra!!

    dadadan:
    Har hört uttrycket och j*vlar vad jag önskar att isen smält i den 85:e och att du tippat rätt :)

    SvaraRadera
  9. Äh, vad har du att sörja? Poängen var viktigare för det gulaste laget. Som ikväll antagligen var blåa. Och kom ihåg, oavgjort mot femfaldiga mästarna är inte att förakta.

    SvaraRadera
  10. jansson:
    Kampen om fjärdeplatsen!!
    Vi skiter i om det blir ni, Bollnäs eller Vänersparis ...

    Femfaldiga :)
    Sa du senaste 1977??
    Då spelade man fortfarande med kepsar hahahahahaha ...

    SvaraRadera