26 juni 2009

Dagens Pissoir

Var på väg till Blackebergs C.
Neonskyltarnas paradis enligt ryktet.
Kommer man farandes på den svartvita.
Fort går det.
Men inte snabbare än att jag ser korsningen.
Korsningen vid Abrahamsberg.
Precis där det står ...
Eller skulle stå.
Det står inte där längre.
Dasset är borta.
Borta!
Men på andra sidan bron.
Man har ersatt det med en pissoir ...
Lö pissoir dö Abrahamsberg!


Sa jag var på väg?
Jag var på väg till Blackeberg.
Jag är inte det längre!
Jag är där.
Sitter på den lokala ...
Den lokala pizzerian.
Ölen smakar :)
Finns bara ett fel med Blackeberg.
Man måste hem också :)
Huvva, huvva.
Tar taxi cyklar??

***

6 kommentarer:

  1. Dom tar cyklar gäss,kredtitkort och kronor. Såg han Fronnalainen...?

    (lösenorden är riktigt roliga när man postar strunt)(suratork)

    SvaraRadera
  2. Nej dom tog inte cyklar, iaf inte min :).
    Nej jag såg inte skymten av han fronningalainen ...!

    suratork är ett höjdar wv!!

    SvaraRadera
  3. Nä, en annan hade ju flytt ut i den riktiga spenaten! Visst är det skandalöst att de monterat ner dasset! Du överlevde tydligen det vampyrbefolkade Blackeberg men... inga bilder?! Det råkar faktiskt vara så att jag var där några dagar innan dig men... inga bilder! Vet inte varför men bion är ju fin, stationsbyggnaden är också fin... Nå, det står väl kvar ett tag.

    SvaraRadera
  4. Jag överlevde med hälsan och cykeln i behåll och bilder kommer ...

    Men dasset, vilekn skandal!!

    Hoppades på att jag av en händelse skulle cykla förbi "Ängbydasset" hade laddat ryggsäcken med tumstocken, men jag kom troligtvis lite på cykelavvägar :)

    SvaraRadera
  5. Åh, så bra att bilder finnes!
    Du får välan studera kartan lite noggrannare nästa gång...
    Man är ju ganska matt redan efter Tranebergsbron tyvärr.

    SvaraRadera
  6. Matt är bara förnamnet ...
    Jag studerade faktiskt enirokartan noga och tog med mig en cykelkarta över området men där var i Lugnet med och då körde jag vilse ...

    SvaraRadera