19 juni 2009

Dagens Dazzålågi

Sommaren är här.
Sommar, sol och dassspotting!
Sommar?
Hrmf.
Sol?
Hrmf.
Dass potting?
Gäzz.

Dassspottarna är på hugget!
Nu är dom ute i skogarna ...
Det märks i undertecknads mailbox.
Igår fick jag tips om tre nya objekt.

Först ett oerhört vackert förfallande skithus från Småland.
Det står vid ett okänt ödetorp!
Kan bara konstatera ...
Dä sa va smålänningar te å förfalla så här fint!

Dasset är förövrigt "inskickat" av han FLAK ...
Han med pappmodellbilfilmen!

Nästa dass kom från han Farbror Sid.
Han har varit vid sjön Åsunden och Åsastugan ...




Snacka om att vara ett med naturen!
När ska vi människor bli ett med vårat skithus??

Slutligen har även den notoriske dassspottaren ...
Han Fronning har varit på badresa.
Han tog sitt badpickåpack och drog till klassiska Flatenbadet!
Och vad hittar han väl då??
Men visst ...
Ett klassiskt kommunalt ...


Och så en hel länga med små fina skithus.
Om jag räknar rätt i dassigheten ..
12 stycken!!


Har du dass på loftet eller lagret?
Tveka inte.
Lägg ut, lägg ut ..

Slutligen.
Som ett fjöl på posten.
Önskar jag alla, En riktig Skit Midsommar!!!

***

8 kommentarer:

  1. Glöm inte att det var en hel radda dass också! Inte på de första bilderna, för de är omklädningsrum, men på den femte bilden, som är på baksidan, är det dass. Dassig stångdans på dig!

    SvaraRadera
  2. pef:
    Jag var inte hundra och vågade inte chans, men nu, nu finns dom där.
    Räknade du dom eller lekte du Lina??

    Stångdans i Stånga, hä vore nåt hä!!

    SvaraRadera
  3. Lina? Slak Lina? Lösa Bo-Lina?
    Räknade, nej. Men ser ut att vara 12 så här i efterhand. :)

    SvaraRadera
  4. pef:
    Fröderyds-Lina och hennes största och mest välkända hit!

    Känns som en tolva!

    SvaraRadera
  5. Nu var du minsann komplicerad! Tur att Gåggel finnes. Jag antar att du inte menar Trygga Räkan utan att jag inte kunde räkna dem alla. Puh!

    Där kunna man slå en tolva.

    SvaraRadera
  6. Då visst du kanske inte att hon faktiskt är begravd på den stora vid Solna!!
    Du kan väl gåggla för att exakt se var :)))

    SvaraRadera
  7. Nä, där går gränsen! Och gränsen till Solna passerar jag ogärna. Gnagarj*vlar!

    SvaraRadera
  8. Gnagarj*vlar vilken underbar avslutning på denna dazzålågiska resa :)!!!

    SvaraRadera