11 juni 2009

Dagens Vykort

Klockan är snart 11:00.
Nu rusar han kaptenen igång motorerna.
Om fem minuter avgår vi.
Måsarna har lämnat Gotland.
Känns bra.
Då finns det plats för mig!!


Sa jag tur.
Turligt nog.
Den lilla röda ska besiktas kl. 14:30 idag i Visby.


Samtidigt angör jag en brygga i samma stad.
Jag slipper bussturen.
Sa jag tur ...


Uppdaterat 11:14
Sa jag tur ...
Så varvade han ner ...
Klockan är nu 11:14.
Nio minuter efter avgångstiden.
Men kajen den ligger kvar och vi med den :))

Uppdatering 15:00
Sitter på Hamnterminalens Café och väntar på den röda faran.
Och jag lyckades koppla upp mig via Telia Homerun ...
Är man bredbandskund så är man :)
Något snabbare än "dongen" ...

Men varför fungerar inte det trådlösa ute på öppet hav??
Konsulten???

***

5 kommentarer:

  1. Hare bra på Gotland!

    SvaraRadera
  2. Tackar, jag gör mitt bästa!!

    SvaraRadera
  3. Får då åka så fint?
    åååååååååå ... avundsjuk blir man
    Å röd också....
    Skulle passa bättre på Hälsinge vägar ... eller?

    SvaraRadera
  4. Läs din mail

    //Konsulten

    SvaraRadera
  5. ///:
    Gäss, ibland blir man kungligt mottagen, och det var så pass varmt så vi åkte nercabbat!!
    Men nu står den med motorhuven uppe!
    Blev lite anmärkningar :)
    Och den läcker bensin den lilla läckerbiten :)

    konsulten:
    Såg det tack, kolla ditt konto, betalningen redan gjord :))))

    SvaraRadera