12 augusti 2009

Dagens Alvik

Tranebergsbron är avklarad!
Huvva, huvva.
Motvind dit och regn på hemvägen ...
Men macken den var kvar :)


Och visst har det hänt en del sedan sist!

Bromma-Teatern (Brommabio) är även den förändrad.


Bromma Teatern vars kyrkliknande yttre med järnsmitt skorstenstorn och strävpelare på murarna inneslöt en varmt Filip Månsson-dekorerad salong, byggd 1921, var livligt besökt. Man stod gärna timtals i kö för en matinébiljett. Högljutt bifall i lokalen strängt förbjudet. Foto 1934 (ur Eklund/Linström-Kvartersbion)


Det enda som var sig likt var den ljusblåa.
Men den dök upp så fort att jag knappt hann med ...


Gasolin?
Njet pasjalsta!!

***

7 kommentarer:

  1. Den ljusblå var fin, liknar min

    SvaraRadera
  2. Just i detta ögonblick kom jag på att jag måste skriva om säsongens första seger :)
    Tillbaks till din ljusblåa, jag var där men jag hittade inet dit där man kan bygga sin egna??

    SvaraRadera
  3. Titta under Selectas, sen har jag klippt och klistrat i gickr.com

    SvaraRadera
  4. Aha jag trodde det fanns nån typ av "generator" ... klippa och klistra .. aha!!

    SvaraRadera
  5. Hörrö MrJ! Nu åker'unte längre ut i spenaten!!!!

    Den häringa bion har'u ijalla fall inte!

    SvaraRadera
  6. Här är mina bilder av Bromma-Teaternsamt den gamla svartvita jag fick via dig.

    SvaraRadera
  7. pef:
    Nej aldrig mer Brommaland, men jag var riktigt på väg ut i spenaten körde ner mot SALK-hallen såg en hemmagjord träskylt, UTSIKTSTORNET!!
    Tänkte, gjorde men efter några meter tog det trappslut, kanske tur det :))

    Nåväl tillbaka till Höglandet, först blev jag rädd, riktigt rädd!
    Höglandsbiografen??
    Har han varit i Nässjö den galningen!
    Men så var det ju som tur var inte och nej den har jag inte, den har ju inte ens oraklet 'n Furberg!!

    Två svartvita, två helt olika filmer, inte undra på att folk köade :)!

    SvaraRadera