13 augusti 2009

Dagens Gytter

Festivaler det är mitt liv det.
Det spelar ingen roll vad det är för fest.
Bara det är Fest i byn så ...
Bara det är fullt med folk.
Bara det är en massa tält i stan så.
Camping mitt i stan "dä ä mitt liv dä".
Just nu pågår det en i den kungliga.
En kulturaktiga sak.
Stockholms Kulturfestival.
Festligt, folkligt, knökfullt!
Runt Kungsan är det liv på laxen för de lite yngre medborgarna.
Ung08.
Och där mitt i ...
Där är dom.
Zirkus Loko-Motiv.
Där är dom där dom ska vara.
Där är dom mitt i smeten.
Där är dom med sin husvagn.
Där är dom med sin Loko Mobila enhet ...
Där det händer och fötter.
Där är dom.
"Stockholms unika skrotcirkus"


Zirkus Loko-Motiv ...
Zirkus Loko-Motiv och en jädrans massa tejp :)!!




Sa jag det?
Sa jag lördag?
På lördag klockan 16:00
Då blir det premiärtur.
Runt Kungsan.
Sa jag drakmonster??
Då blir det bra vibrationer ...
Huva, huva!!

***

2 kommentarer:

  1. Värst vad ni kan hitta på i hufvudkommunen..
    Har du för resten hört svaret från gumman från Roslagen som på sina grannars fråga hur det vara att besöka Stockholm, som hon alltså besökte för första gången i sitt liv i rätt så mogen ålder: "Jodå, Stockholm var trevlit synn bara att det ligger så ocentralt..."

    SvaraRadera
  2. Och ack så rätt hon hade/har ...

    SvaraRadera