10 augusti 2009

Dagens IC

Fick en karta av 'n Grandprixen.
En gammal bensinstationskarta.
IC-mackar i Stockholm.
Sök och du ska finna, skrev han.
Jag sökte och jag fann ...
Döbelnsgatan 58-60.
Där låg det en.
Alltså där mitt gamla Postkontor ligger!!
Pedaltrampning pågick.
Och faktiskt.
Tro mig.
Jag fann spår.
Man fick skrapa lite på ytorna.
Men visst.
Visst har det det.
Visst har det legat en mack här!


Och så helt plötsligt.
Lite som på Filifjonkans vis.
Helt plötsligt!
Från ingenstans.
Jag hörde ett muller ...

goosevisionen
visar
IC- Döbelnsgatan



Nä men f'låt.
Det fanns väl ingen färg på den tiden??
Sanningens ögonblick!!

goosevisionen
visar
IC - Döbelnsgatan - Sepia



Kartan?
Ni vill att jag ska göra en Lindeman?
Ni vill att jag ska visa kartan??
Okej då, men bara en kort stund då ...



***

5 kommentarer:

  1. Hahahaha!
    Vilken underbar film du hittat (på)

    Take it IC :)

    SvaraRadera
  2. Tack.
    Kul att en sådan stor bensinvetare gillar mina humbla upptåg!

    Take it IC!
    Vilken internationell slogan som världen gick miste om 1969 ...

    SvaraRadera
  3. Hahaha du har lärt dig snyggt...

    SvaraRadera
  4. annanyman:
    Tack, är lite nöjd själv!

    filifjonkan:
    Tack, är lite nöjd själv :))

    SvaraRadera