14 augusti 2009

Dagens Moderna

Du ser vad du ser, var det nån som sa.
Och det stämmer.
Jag såg vad jag såg.
Och vad mycket jag såg.
Kanske helt enkelt för mycket :)
Var på Moderna.
Ville se den svartvita fotoutställningen.
"Åter till verkligheten".



300 foton ur museets samlingar.
Fantastisk!
Så många bra bilder.
Wunderbarafotoalainen.
Som vanligt några bättre än de andra ..
Men ingen nämnd ingen glömd.
Mest för att det är en omöjlighet att minnas allt :)!

Jag såg även Clay Ketter.
Sommarens stora utställning.
Märklig.
Spännande.
Man fattar det man fattar!

Jag uppfattade iaf ett sms från konsulten.
EAT.
Dovas 15:30.
Man dricker det man dricker!!
Kosta vad det kosta vill.
Och kostar det bara 30 spänn för en halvliter!
Då fattar man.
Då fattar man priset.
Då dricker man :)

Sa jag det?
Sa jag sista fredagen.
Sista sommarfredagen!
Nästa fredag är en arbetsdag.
Måndag eller rättare sagt Våndag.
Då är det dags igen.
Sa jag .. "Åter till verkligheten"!!

Sa jag vecka 33??
Vem sa verkligheten??
Inte ett ljud??
Vem sa man fattar det man fattar??
Hrmf???

***

2 kommentarer: