10 augusti 2009

Dagens Pedaltrampning

Ännu en lång runda är överstökad.
Bergshamra, Ulriksdal, Vasalund, Råsunda, Sundbyberg, Solna ...
Huvva, huvva.
Trampajävlaalainen!!

Vi börjar i Bergshamra.
Några fina inslag ...



If ...
Vi är kavr i Bergshamra och om ...
Om Gud finns så ...

Vasalund passerades.
Märkligt nog .. inte en enda neon??
Trots att det kändes som en typisk neonort!

Mot Råsunda och Blomsterstadion.
Ett arkitektonisk pärla.


Filmstaden.
En klassiker.
En klassisk pärleport.

Ett fyradörrars?
Kan Bergman ha pinkat här??

Till 'n Larsson ...

Sundbyberg, nivåskillnadernas paradis, eller??

Även Sumpan har sitt BP :).


Till 'n Hansson ...

Det bästa i Sumpan var Bristol.
Men dessa j*vla spenatskötare.
Kan dom inte klippa rent.
Eller varför inte såga ner skiten.
Den stör!


Så trodde jag att jag funnit den försvunna.
Pelaren som stod framför Shells huvudkontor på Birger Jarlsgatan.
Den flyttades till Sundbyberg.
Jag såg Shellskalen.
Tyckte jag.
Men ack så fel jag hade ...
Även konsten har en baksida!

Pelaren ska tydligen stå utanför Konsum?
Och jag som inte ens såg Konsum!!
Men ibland är det svårt att se skogen ...

Jädrans vad det verkar hända mycket här då??

Frisören och hans skylt missade jag inte.
Och detta trots att han var fri idag 'n Sören ...

Skolagaren var där.
Han blev vid sin läst
- Lugnt idag, sa han.
Men imorron, imorron är det klackarna i taket!!

Slutligen.
I Sundbybergs utkanter.
'n Wingård verkar ha byggt upp sitt "Slussenförslag" i natura!
Tur att inte han vann :))


***

16 kommentarer:

  1. Hej igen då Hördu det var en tripp och visst kan de väl förstöra en så fin skylt med "spenat" synd men å andra sidan se Sundbyberg och sedan dö möt våren i Södertälje.Väntar på din nästa tripp men antar du har blanknött nu så mycket som du hojar runt.

    SvaraRadera
  2. Snygg jobbat J-zohn, Nu när du trampar runt så J*vla mycke blir du´la mager som en jakthund?

    SvaraRadera
  3. annanyman:
    Tack

    fili:
    Vi får se hur det blir med fler långturer :), benen är som stockar och ändan värker :)
    Men kanske jag ska möta cykelvåren i Södertälje ...

    munken:
    Tack.
    Nja så fort går det inte, jo det går fort när jag väl fått upp farten, men det är många öl som ska trampas bort :))

    SvaraRadera
  4. Ring så skeckar vi är toppenfin. Men nu börjar du komma lite väl nära Brommalainen! Fyrdörrars? Jo, en fyrdörrars förvaring av nitratfilm. Men det visste du säkert.

    SvaraRadera
  5. pef:
    Ja blomlådan är välväxt!
    Nitrat eller latrinat, varför avslöja alla hemligheter!

    Jag är betydligt närmare Brommaplanet än vad du kan ana :), om du kan ge mig kordinaterna till denna plats så ...

    SvaraRadera
  6. Jo vi ska bevara dig väl!
    Men var ligger det, jag ser bilden men inte f*n kan jag placera min cykel på den??
    Adressen pår favår!

    SvaraRadera
  7. Detta tar emot ...men den ligger för f*n vid Brommaplan, ju! I rondellen! Det är rondellen du ser till höger. Ett blindstyre som du ska inte cykla! Särskilt inte till Brommalainen!!

    SvaraRadera
  8. Den högre byggnaden rakt fram är "flyghotellet" och "konditori Finess" som du ej får glömma. Kyrkan till höger är rätt cool också.

    SvaraRadera
  9. Aha det OK-macken idag då!
    Men du hade ju lekt Gröna Spegellund med fotot ...
    Får se om jag orkar dra ut ... har som sagts stockar som 'n i Tripletfilmen och ändlykten ...

    Konditori Finess, kanske ända (!)

    SvaraRadera
  10. Gröna Spegellund?? Vad är det för ett snicksnack?! Jag har inte gjort ett knyst med hitta.ses "3D"-foto. Jag riktade bara in bilden så likt ditt foto som det gick. Säger du att det skulle vara spegelvänt? Nä, du! Nåja, om du håller dig borta blir ingen gladare än jag! :D

    SvaraRadera
  11. Jag kan ju t o m erbjuda mig att ta en bild av macken någon dag framöver bara man slipper cyklande blindstyregäss i nejden.

    SvaraRadera
  12. 3D á la hitta.se hahahahaha tur att det inte är dom som ska ge svenska folket HD-TV då hahahahahah

    Men nu snackar vi, .. "kan ju erbjuda mig ...", att det skulle ta så lång tid för dig att komma med det erbjudandet!!
    Now we tåking, ta bilden, och så likt blomsterlådan i Råsunda, skecka bilden till mig, så blir du ju medarbetare på macksidan ...

    Jag skjuter gärna upp mitt besök med och hos Finess :)!

    SvaraRadera
  13. http://lh6.ggpht.com/_m0YtPN5vgmI/SoGFThTmNRI/AAAAAAAAQ9w/Ag-PA-cOuS0/s1024/009.JPG

    http://lh4.ggpht.com/_m0YtPN5vgmI/SoGFT2CTaoI/AAAAAAAAQ90/t8IJXLBpn5c/s1024/010.JPG

    SvaraRadera
  14. Tackar och bockar
    Har hittat en ny gammal svartvit, från Alvik, men dit orkar jag cykla :)

    SvaraRadera