15 september 2009

Dagens Tragiska

Dagens Tragiska ...
Ganska självklar om man följer den allsvenska fotbollen.
Det som hände på Stadion igår är ofattbart.
Flaskkastning på spelare.
Tauber utvisad.
Matchen avbruten!!


foto fr. aftonbladet.se

Hur kan publik komma in på arenan?
Vad händer nu.
Enligt DN blir det dryga böter, men ...
Kommer Djurgården att likt Hammarby få poängavdrag??
Hittar inget om det på nätet.
Men det vore väl det naturliga.

Malmö vinner matchen med 2-1 och läget för Djurgården dubbelt tungt!

Dubbelt tungt var det också på Rambergsvallen.
"Rövarna" förlorade mot AIK och AIK är serieledare igen!
Tyvärr ...

Tyvärr är väl det minsta man säga om Crump!
Jason Crump.
Mästerföraren i Elitlaget som skadades igår.
Skadan gör att han troligtvis missar kvällens retur.
Troligtvis??
Det är dock hårt och segt virke i oss smålänningar!!



Dessutom RIP Patrick "Dirty Dancing" Swayze.

***

4 kommentarer:

  1. Må DIF flyttas ner, det tror jag att de behöver. (Men det var inte jag som kastade flaskor)

    SvaraRadera
  2. Men du kanske är en av de som rusade in på planen??
    Må de flyttas ner, må de fär möta Öster nästa år och må Hammarby göra oss sällskap!!

    SvaraRadera
  3. Nja. Jag låter det vara osagt. Du får fantisera fritt.

    Nu kommer förstås inte Öster gå upp...

    SvaraRadera
  4. Det är ju det jag gör jag, jag äter fläsk från min egen gård och jag fantiserar om derbyn på Stadion mellan Öster och DIF!!

    SvaraRadera