21 september 2009

Dagens Glassålågi

Rio-Kalle har jag hört tals om :)
Men Rio-glass?
Inte en gång.
Fanns nog aldrig på det småländska höglandet?
I alla fall inte i metropolen!
Arvidssons Vivo .. vägrade...
Tejmarks ICA .. vägrade ...
ICA-Hallen var inte påtänkt ...
Stensåkra .. PAH
Där kunde man ju aldrig handla.
Helges .. PAH
Skojar du eller??
Svenssons i Posthuset?
Kan inte tänka mig.
Uttrymmesanledningen är självklar :)


Men i Gusselby där fanns den ...

Och nu fattar man ju varför dom är så bra på samba där i Rio!!
Men hur kunde dom uttala ordet jordgubb??
Det är mycket man inte fattar :)

Man fattar ju fortfarande inte hur han Edlund kunde ...

Men det jag nu fattar efter han skrivit det här, är ju ...
Självklart att den inte fanns i metropolen.
Man kan inte lura på smålänningar svartvit glass ...
Enkelt käre Watson, sa ...
Anfäkta och anamma, sa ...
Glasklart, sa Glasis ...
Hellre en Botong, sa Baronen!!

Får jag nu bara till slut be om glasshal is för alla LHC-spelare.
Må dom glömma att ta av sig skridskoskydden!!

***

2 kommentarer:

  1. Rio såldes av ICA.
    Snodde bilden från
    http://www.ica-historien.se/

    SvaraRadera
  2. Men i Vetlanda fanns den inte ...
    men ett stort tack för jag har aldrig sett den och den var/är ju jättekul!!
    Rio glass :)

    SvaraRadera